Final Part: The Eastcoast....!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kiwi land - WaarBenJij.nu Final Part: The Eastcoast....!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kiwi land - WaarBenJij.nu

Final Part: The Eastcoast....!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kiwi land

19 Juli 2009 | Australië, Sydney

Hey die lieve allemaal of mag ik zeggen VACATIONEGANGERS! :) (wat waarschijnlijk zal gelden voor de meesten van jullie)

Alles well aan die kant? Winterkleren uit het raam gegooid en de zomercollectie klaar voor gebruik?

Hier alles prima! Back in Sydney again! Heel gek! Maar voordat ik hierover ga vertellen een verslag van het laatste deel van mijn reis; de Oostkust van Australie.

Het afscheid van het fijne leventje in Brisbane was niet gemakkelijk, maar door de mooie vooruitzichten die ik had begon het zonnetje gelukkig weer snel te schijnen.

Joeri en Monique hebben me uitgezwaaid (super!) en ik was weer “En Route...”. Deze keer op naar Hervey Bay, van waaruit ik met een groep van totaal 8 backpackers Fraser Island zou gaan verkennen in een 4-wheel drive.
Helaas weinig voorpret aangezien de personen die de tour op hadden gezet nogal eikels waren die ons tijdens een breefing (het leek meer op een bootcamp)onder andere verboden om de hele noordelijke helft van het eiland te verkennen wegens het
'hoogwater' dat aan het einde van de middag ervoor kan zorgen dat je met de jeep komt vast te zitten als je over het strand wil rijden. Het is erg goed dat ze je voorbereiden en waarschuwen (aangezien er veel ongelukken gebeuren op het eiland), maar zij gingen naar mijn idee echt te ver.
Aangezien we drie dagen op het eiland konden doorbrengen had ik de spirit van “alles eruit halen wat erin zit”, dus zoveel mogelijk zien... Mijn groepje dacht daar helaas anders over, maar uiteindelijk heb ik ze weten te overtuigen en zijn we de tweede dag naar het noorden gereden, in mijn ogen DE attractie van het eiland: Indian Head. Vanuit daar heb je een prachtig zicht over het eiland en als extraatje kwamen er ook nog eens walvissen voorbij; GEWELDIG!
Verder hebben we de helderste meren bezocht die ik ooit heb gezien (dit water kun je gebruiken als drinkwater) en lekker gekampeerd. Dat was helemaal super, behalve voor een van onze groepsleden die zijn slaapzak vergeten was en twee nachten heeft liggen klappertanden op de grond....
Het chauffeuren was echt genieten, super cool om over het eiland te crossen! En uiteraard na deze tour met een grote glimlach de heren van de breefing even ingepeperd dat wij onze eigen plan hadden getrokken... ;)

Na dit avontuur heb ik een aantal dagen met Fransman Emanuel in zijn campervan gereisd. Wat een luxe was dat; stoppen waar je wil en wanneer je wil... Dat nog vrijere gevoel is fantastisch! Twee nachten geld uitgespaard en tussen de Truckers geparkeerd achter een benzinestation waar we maar liefst gebruik konden maken van een warme douche! We hebben in deze dagen onder andere Bundaberg bezocht voor een rumproeverij...mmmmm, yummy!!, ….zijn we naar een crocodile farm geweest -en wisten we vanaf toen dat we deze ontzettende apparaten liever niet in het wild tegen wilden komen-...., en hebben we met zonsondergang een bezoek gebracht aan de “Platypus” in het Eungella National Park. Dit is een uniek Australisch beest, namelijk een zoogdier dat eieren legt. Het lijkt op een eend maar heeft een platte snavel, is harig en heeft vier poten...(zie afbeelding hieronder). Het was erg speciaal deze beesten in het wild te zien!
Aangezien we geen genoeg konden krijgen van het kijken naar dit beestje hebben we midden in de bush overnacht zodat we ze met zonsopgang nog eens konden zien! Dat kamperen was weer een mooie ervaring! Wel erg koud, dus ik was blij dat Manu de survivalguide wel had gelezen en het kampvuur aan de praat kreeg :)

Vervolgens zijn we doorgereden naar Airley Beach waar onze wegen weer zouden scheiden.
Ik ben drie dagen gaan zeilen met 12 anderen naar de Whitsundays. Mijn tour was in eerste instantie gecancelled en daarom mocht ik mee met een exclusievere trip voor dezelfde prijs; daar had ik uiteraard geen problemen mee... De zeiltocht was heerlijk relaxed en we zijn een aantal keren gestopt voor mooie snorkelspots, waar we schildpadden zo groot als een autowiel hebben gespot! Ook zijn we een aantal keren aan land geweest en hebben we onder andere Whitehaven Beach bezocht; de parel van de Whit Sundays, prachtig!
Het leven op de boot was wel een beetje gek aangezien je na twee wijntjes niet weet of het aan de wijn ligt of aan de boot dat je niet meer in een rechte lijn kunt lopen.... ;) En de dagen na de zeiltocht hadden we nog steeds het idee dat we slingerend naar de wc liepen en ons aan alles vast moesten houden...

Mijn reis vervolgde zich met Engelse Louise richting Townsville, waar we de ferry zouden nemen naar Magnetic Island. Daar hebben we een scootertje gehuurd en hebben we heerlijk over het eiland gecrossed. In het begin wat geslinger hier en daar aangezien dit onze eerste ervaring met een scooter was, lachen! Tijdens een mooie wandeling hebben we koala's en rockwallabies van heel dichtbij gezien...Coolio! We werden elke ochtend met de zonsopgang gewekt door de 'lachvogels' in onze achtertuin ...het lijkt alsof ze een private party hebben in de bomen, super grappig...de dag kan niet beter beginnen!

Onze eindbestemming was Cairns, waar we vier geweldige laatste dagen hebben gehad met maar liefst drie volle dagen “En Tour”!
De eerste tour was het snorkelen in het Great Barrier Reef. Wauw, wat was dat gaaf! Het was 1 groot aquarium, maar dan uitvergroot! Louise en ik waren beiden wat huiverig voor haaien, maar omdat het koraal alleen al adembenemend was hadden wij geen last van onze zenuwen! Genieten met een dikke hoofdletter!
De tweede tour was naar Cape Tribulation, een plaats waar het Great Barrier Reef het Regenwoud 'ontmoet'. We hadden die dag een aboriginal gids die ons veel bijgebracht heeft over de omgeving en zijn cultuur, wat erg interessant was. Tenslotte zijn we gisteren met een tour de “Tablelands” in geweest; prachtige watervallen en meren in het regenwoud. Onze gids was zo ontzettend energiek dat we de hele dag hebben gezongen, gedanst en gelachen.... wat een KNALLER van een afscheid van mijn reis aan de oostkust!

En toen....was het tijd om mijn spullen weer in te pakken (daar word ik steeds beter in) en ben ik vannacht van Cairns naar Sydney gevlogen waar ik vandaag de hele dag als een zombie heb rondgestiefeld. In de verte zag ik twee toeristen op de kaart kijken en ik dacht, 'nu is het mijn beurt om te helpen...' Dichterbij gekomen kwamen deze toeristen mij wel heel bekend voor... het waren Vincent (broer van Xander) en vriendin Heleen (beiden lid van Plato)! Even schiet er door je heen: huh, is dit echt??? Heel onwerkelijk; wat een toeval!! It's a small world after all!!
Erg leuk om met hen bij te kletsen! Daarna heb ik lekker rondgehangen bij de Harbour waar een hele goede gitarist aan het spelen was. Een verzoeknummertje van Metallica speelde hij fantastisch, het zonnetje erbij, Opera House op de achtergrond...

Mooi he.... ALLES!

De komende dagen ga ik hier nog het een en ander afronden en afscheid nemen van dit geweldige land EN leven....... Het vooruitzicht dat ik jullie allemaal weer ga zien bezorgd mij een bigsmile ... ik kijk daar echt naar uit!

Voor nu kan ik terug kijken op een hele mooie reis en een TOP-ervaring! Binnen korte tijd heb ik zo ontzettend veel geleerd en een ding weet ik zeker;
Wordt vervolgd.......................................................!!!!!!!!
What a Wonderful World!

Lieve mensen, via deze weg wil ik jullie ontzettend bedanken voor alle warme reacties van jullie kant! In het begin heb ik hiermee net dat steuntje in de rug gekregen dat ik nodig had om te kunnen genieten van mijn reisavontuur en gedurende mijn vervolgreis waren het telkens weer opstekers om te lezen! Jullie zijn toppers!

Ik zeg: Tot heeeeeeeeeeeel snel!

Liefs vanuit Sydney,
Esther

Ps; Vanaf donderdagavond ben ik weer te bereiken op mijn oude (Nlse) mobiele nummer!

  • 19 Juli 2009 - 09:00

    Mart:

    Lieve Esther........ wat ben jij een grote TOPPER!!!
    DANK voor je mooie verhalen, je kwetsbaarheid, je kracht en enthousiasme..... Het was heerlijk met je mee te mogen reizen, je ervaringen te delen en van je foto's te genieten. Ze hebben mijn wereld ook weer groter en rijker gemaakt maar vooral jij zelf hebt me geinspireerd met je lef, moed en lol. YOU DID IT ALLLLLLLLLLLL!
    Dag lieve Esther, keep safe your last days as that we can see you healthy and happy soon soon soon!
    Big kissssssssss,
    Mart

  • 19 Juli 2009 - 09:09

    Jos:

    Volgens mij heb je een onwijs gave afsluiting van je reis gehad als ik dat zo lee. Geweldig!
    Wel erg toevallig dat je Vincent en Heleen tegen bent gekomen, zij zijn vorige week zondag vertrokken en beginnen nu pas....
    Een goede thuisreis gewenst en tot gauw.
    lieve groet, jos

  • 19 Juli 2009 - 11:42

    Marianne En Kees:

    wij hebben je laatste reisverslag weer met belangstelling gelezen; de foto's zijn werkelijk prachtig; geweldig dat je in je eentje zo'n reis hebt gemaakt !!!!
    op naar de volgende ??
    een heel goeie reis naar ons kleine landje !
    hopen je spoedig weer hier op de kermis te ont moeten; gisteren zijn we al op verkenning geweest; ook de Plato band speelt er;
    veel groetjes

  • 19 Juli 2009 - 11:50

    Greefje:

    vrouw je straalt op de pics
    fantastisch te zien, te lezen over je avonturen

    zie je graag snel in het amsterdamse
    zal je rondleiden door onze saltwater canals...beware of the salties!

    zzzzoen geniet nog heerlijk

  • 19 Juli 2009 - 16:39

    Roanne:

    Kan niet geloven dat je eindelijk weer naar huis komt!
    Nu aan ons de taak om je weer te laten voelen dat je in Tilburg nog steeds kan rondlopen met het gevoel van: mooi he... ALLES! Okay misschien moet je dan toch wel een paar biertjes in uw mik hebben. Mocht het niet lukken kunnen we nog altijd bij het Wapen gaan haengen!
    Schat, ik kan niet wachten. Geniet van je laatste daagjes. Tilburg hou je vast, ze is weer terug hoor!

    x

  • 20 Juli 2009 - 11:53

    Desire:

    Schatje!

    Woooooow wat een verhalen allemaal ! Stinkend jaloers! Was nooit echt te spreken over australië, niet mijn ding dacht ik, maar door jou verhalen.. begin ik ernstig te twijfelen ;)

    Geniet nog een paar daagjes, nog een week en je bent er weer ! hiep hooooooooi ! We gaan weer los los los.. :D

    En ben het met roanne eens.. Tilburg houd je vast ! Pieterse weer in the house ....!!!!!!!

    kus

  • 24 Juli 2009 - 20:12

    Roelien:

    How bizar dat het er al weer op zit meissie! Heb echt genoten van je avonturen en prachtige foto's. Al niewe reisplannen aan het maken zeker ;-).
    Dikke zoen,
    Roelien

  • 03 Augustus 2009 - 11:18

    Maud:

    Ha lieve Es!
    Na mijn minivakantie kan ik nog even heerlijk genieten van jouw laatste reisverslag. Heerlijk te lezen vrouwke! Wat kun jij geweldig mooi beschrijven hoe je de meest bijzondere avonturen ervaart!

    Ik hoop dat je in ons kikkerlandje nu ook heerlijk geniet van het oude/vertrouwde. En het nagenieten van een geweldig avontuur als jij hebt meegemaakt de afgelopen maanden zal oneindig duren!! :-)

    Binnenkort weer eens 'real life' bijkletsen!

    Dikke kus, Maud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Esther en Bart op reis

Onze eerste verre reis samen :)

Recente Reisverslagen:

09 April 2014

Brissie

28 Maart 2014

Kool as ever!

14 Maart 2014

Sweeeeet!

03 Maart 2014

We are hitting the road!

19 Februari 2014

We zijn aan het aftellen...!
Kiwi land

Kiwis

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 11913

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 07 April 2013

Esther en Bart op reis

Landen bezocht: