Werkervaring in de Marlborough wijnstreek - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kiwi land - WaarBenJij.nu Werkervaring in de Marlborough wijnstreek - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kiwi land - WaarBenJij.nu

Werkervaring in de Marlborough wijnstreek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kiwi land

23 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dag lieve mensen!

Hoe gaat het met jullie?
Voor d'n carnavalsvierders: Hoe was het mooiste feest van het jaar :) ?

Zoals jullie kunnen zien ben ik nog steeds in Renwick, een dorp gelegen in de Marlborough wijnstreek.
26 januari ben ik daar namelijk begonnen met jobpen in de bediening in Hotel Vintners, waar ik in mijn vorige bericht over vertelde. Heel toevallig stopte net een fulltimer, waardoor ik haar functie kon gaan invullen..lucky me!
Het was heerlijk om even een 'thuishaven' te hebben en niet elke dag je spullen weer te moeten oppakken om verder te gaan...
De afgelopen maand heb ik heel wat uren gemaakt en drukke avonden gedraaid.
De Engelse taal was in het begin wel een klein struikelblok, maar dat komt ook omdat ze hier zo ontzettend snel praten...
In het begin kreeg ik orders van mijn 'supervisor' Mel (van dezelfde leeftijd) en ik keek haar echt aan van: "oke, ik heb je gehoord, maar ik heb er werkelijk niets van begrepen"... Gelukkig hadden mijn collega's veel geduld en ging het met de dag beter!
Het werk dat ik moest doen is goed te vergelijken met het werk dat ik heb gedaan bij restaurant Onder Ons in Tilburg, dus dat ging prima. Ook de tijden waren hetzelfde (van 16.00u-00.00u, prima shifts!).
Het was soms wel even wennen aan bepaalde gebruiken.
In plaats van dat je tijdens het dineren vraagt: "Is alles naar wens?" wordt hier bijvoorbeeld gevraagd: "And, How is the fish going here?"
Wat mij betreft een retorische vraag aangezien de vis meer dood dan levend op het bord ligt, maar enfin, alles went ;)
Ook koffiezetten was wat ingewikkelder aangezien het perfect volgens de regels moest. Terug in NL demonstreer ik graag mijn geleerde kunsten...!
Ik heb zelfs avonden alleen gedraaid in de bediening; heerlijk zwemmen in het diepe...Maar ik heb toch wel gemerkt dat je daar het beste van leert!

Gedurende de werkavonden heb ik veel complimenten gekregen van zowel de gasten als mijn collega's (bijnaam: Speedy Gonzales), wat natuurlijk erg leuk was te horen!
Uiteraard hebben veel gasten een gok gedaan waar ik vandaan kwam (Zuid-Afrika, Ierland, maar Nederland kwam er toch zelden uit....) en daardoor was het ijs ook meteen gebroken.
Mijn baas vroeg hoe ze me hier konden houden, maar ik zal ook hier afscheid moeten nemen omdat ik meer van dit prachtige land wil zien.

Uiteraard heb ik niet alleen gewerkt de afgelopen maand.
Wat heb ik gedaan in de tussentijd?:

- Jaren 80 Poolparty bezocht om te vieren dat ik een baantje had: erg tof, allemaal internationale mensen, verkleed;

- De bioscoop maar liefst 7 keer bezocht met collega's (we hadden een vrije toegangspas via het werk, dus mooie invulling tijdens de regendagen);

- Veel gezellige lunches gehad met collega's;

- Joeri en vrouw Monique ontmoet die op huwelijksreis waren (Joeri is de zoon van vrienden van mijn ouders): erg gezellig gekletst en leuk om hen hier te ontmoeten!

- Blues, Brews and BBQ-festival bezocht: hitte ten top in combinatie met verschillende biertjes en daarna werken....

- Een bezoekje gebracht aan het Wijnfestival; helaas daarna weer werken.... Boss: "How much did you drink Esther....Esther???"
Uhmmm, not too much boss.... ;)

- De stad Blenheim onveilig gemaakt met mijn collega's na het werk in de weekenden.

- Annina opgezocht in Picton, van waaruit ze vorige week al naar het Noordereiland is vertrokken.

- Een poging gedaan mijn slee te verpatsen, omdat Annina en ik besloten hebben samen verder te reizen met haar auto.
Helaas nog zonder resultaat dus ik hoop dat ik meer geluk heb op het Noordereiland!

- En natuurlijk ook fijn contact gehad met iedereen in NL, waardoor het ietsje makkelijker is om te gaan met het heimwee-gevoel.

Kortom: ik heb een toptijd gehad hier! Een super werkervaring met hele fijne mensen om me heen.
Ik vind het moeilijk om hier weer afscheid te nemen, maar ik heb een heel fijn vooruitzicht, en dat is met een topper van een reismaat het noordereiland verkennen!
Donderdag pak ik rond lunchtijd de ferry naar het noorden en ben heel benieuwd wat voor moois dat me weer gaat brengen.

Bedankt voor jullie fijne reacties!
All the best en tot de volgende keer!

x Es

  • 23 Februari 2009 - 05:15

    Zlatan:

    Carnaval in leuth ole ole

  • 23 Februari 2009 - 05:15

    Zlatan:

    Carnaval in leuth ole ole

  • 23 Februari 2009 - 07:33

    Jeroen:

    Ha zusje,

    Dat moet wel afzien zijn geweest zeg, een maand werken daar in zo'n omgeving ;-) Zo te zien vermaak je je prima. Nog een paar dagjes lekker werken en dan gaat het avontuur weer verder! Mooie foto's zeg en nu alweer benieuwd naar de volgende serie! Succes en take care!

  • 23 Februari 2009 - 09:09

    Xander:

    Wat een ervaringen heb je weer gemaakt Esther, geweldig! De plaatjes zijn allemachtig prachtig en geven een goed beeld van waar je uithangt.
    Ik begrijp dat nu het moment weer is aangebroken om verder te reizen en je geld waar je 'hard' en met veel plezier voor hebt gewerkt weer uit te geven. Carnaval is nog bezig maar deze jongen houdt het nu voor gezien. Was weer een schoon feessie!

    Ga jij maar weer verder met genieten dan doen wij dat van jou verhalen!

    Groeten,
    XANDER

  • 23 Februari 2009 - 09:56

    Bie Ba Burt!:

    Hee sjat! Op de eerste plaats: ALAAF!Ik hoop dat je een beetje vervanging voor het vieren daar in aussie lanf vindt...Ik ben flink bezig, nu even een klein rust momentje en dan ga ik vanmiddag naar Mestreech.

    De foto's en je verhalen zien er echt super mooi uit!Ben blij te lezen dat het zo goed met je gaat. Mis je chick!

    We bellen weer snel,
    kusje!

  • 23 Februari 2009 - 10:13

    Mart:

    Estherrrrrrrr.........! Kanjer in je uniform met die brede wie-doet-mij-wat-lach! Zo mooi dat jij je carnaval daar ook alweer gevierd hebt! :0)
    Je hebt weer stevige en mooie sporen nagelaten: goesso!
    Dank voor je foto's en heeeeeeel veel plezier donderdag en daarna op Noord. (nog effe geluk en doorzetten met je bakkie-verkoop: gaat lukke!)

    Dikke kus en tot gauw weer!
    Mart

  • 23 Februari 2009 - 10:15

    Mieke:

    Ha Esther,

    Je ziet er stralend uit, ook op de foto's in het restaurant waar je werkte. Ik kan dus wel zien dat je het naar je zin hebt. Heerlijk toch!
    De foto's spreken voor zich. Geweldig!
    En nu weer verder. Blijf genieten, dat doen wij hier ook. Alaaaaaaaf....

  • 23 Februari 2009 - 10:21

    Jos:

    Keifijn dat je een maand hebt kunnen "bijsprokkelen" in het hotel. Meteen ook ervaren dat het best plezierig is om niet alleen maar op doorreis te zijn, maar ook gewoon ergens wat langer te blijven. De keus is aan jou zelf voor de komende tijd. Ontdek het en geniet van je tijd met Annika. Enne, als het je lukt om je karretje te verkopen heb je meteen weer wat extra geld. Succes ermee.

  • 23 Februari 2009 - 10:36

    Judith:

    Goed verhaal Esther! Oma had al verteld dat je 'lekker' aan het werk was..:-)
    Nu weer lekker verder touren, gezellig dat dat samen met Annina kan.
    Geniet ervan, het Noordereiland is ook prachtig! Loop ook zeker de Tongariro Crossing, die is echt super..

  • 23 Februari 2009 - 14:06

    Jacques & Jacqueline:

    Hoi Esther,
    Met jouw gaat het uitstekend, daar twijfelen wij geen moment aan. Werken en feesten gaat je goed af. Maar dat wisten we al.
    Je baas heeft in ieder geval mensenkennis. Het zal wel moeilijk vallen om zo'n leuke club weer te moeten verlaten. Maar jou kennende maak jij zo weer nieuwe contacten. Ga zo door!! Veel liefs.

  • 23 Februari 2009 - 17:30

    Maria:

    Ha sesther

    Oeps ga je aankomende week alweer weg bij je vakantiebaantje!!! Shitttt hebben sWillem en ik net een kaartje naar je gestuurd vanuit Vlieland. Waren sWilem en ik we samen een weekje. Lekker relaxed eilandje trouwens. Nou op dit werkadresje sEsther mag je dus gewoon nog een keer terug komen als ik je verhalen zo lees. Goed gedaan!!! En ook nog veel tijd gehad voor allerlei funpartys zo te lezen en aan de foto's te zien. Klinkt goed en gezond :)Leuk trouwens dat je strakjes verder reist met Annina. Suc6 met je laatste werkdagen en...tot de volgende mail.

    P.s. Carnaval zat er voor Jeanne en mij dit jaar nog niet in. Had er wel heimwee naar. Maarrrrr volgend jaar weer een kans nietwaar.

    dikke kus en geniet ze
    xxxMaria

  • 23 Februari 2009 - 17:52

    Marianne En Kees:

    hoi Esther

    geweldig dat je zo'n fijne tijd op het Zuidereiland hebt gehad ! naast werken , veel plezier gemaakt; je ziet er geweldig uit !!
    goede reis naar het Noordereiland en veel plezier met je vriendin daar !!

  • 24 Februari 2009 - 09:14

    Femke:

    hey Esther,

    wat een foto's om jaloers op te worden. wat prachtig. tof dat je het naar je zin hebt. en leuk dat je ff hebt kunnen werken. zo leer je wel veel over de mensen denk ik. en ook erg leuk dat je een reismaaat hebt! jij redt je wel , dat zie ik. dat wijnfestival ziet er ook erg cool uit.
    carnaval was wel leuk in dn Branie. en verder hebben we een honeymoon naar USA geboekt. 2weekjes rondreizen langs de westkust (LA,Las Vegas,San francisco en wat ertussen ligt)echt tof!
    nou, hou je haaks en tot het volgende bericht, ik kan niet wachten!!!!! groeten van Mike.
    liefs Femke

  • 24 Februari 2009 - 10:12

    Monique En Joeri:

    Hallo Esther,

    Bijna op naar het Noordeiland, ook mooi hoor! Wij zijn ondertussen weer thuis in Brisbane, gelukkig weer wat warmer. We hebben het nog super naar onze zin gehad op het Zuideiland. Frans Jozef met de helikopter was erg gaaf!

    Heel veel plezier nog!! We zien je hier in Brissie wel verschijnen over een tijdje!

    groetjes,
    Monique en Joeri

  • 24 Februari 2009 - 11:33

    Marieke:

    He lieve Es,
    Weer een prachtig verhaal, om daarvoor eens goed voor te zitten! En wat een mooie fotos zeg! Echt prachtig! De centjes zijn weer in de pocket! Hier nog 1 laatste dagje werken en dan zit het mooiste feest van het jaar er weer op! Ik mis je!
    Hier gaat alles top!
    Alaaaf! Liefs kus Marie

  • 25 Februari 2009 - 11:16

    Barbara:

    Nou, nou Esther, je hebt zo'n beetje alle alcoholische festivals meegemaakt;)! Ik heb het gewoon bij bier gehouden en ben nu ernstig aan het uitbrakken. (helaas morgen weer werken...) Het was weer top, en volgens jaar ben ik er weer bij! je werkplek ziet er goed uit btw en zo te zien ziet Picton er heel anders uit met mooi weer!
    Succes met je verkoop!
    Liefs,Barbara

  • 25 Februari 2009 - 12:33

    Maijke En Mart:

    wat een avontuur, leuk dat je ons zo uitgebreid laat genieten....veel plezier met je vervolg trip. geniet ervan ..groetjes maijke en mart

  • 28 Februari 2009 - 08:41

    Desire:

    Eshterr !

    Mooie verhalen en nog mooiere foto's!
    Veel plezier met Annina en het rondreizen !!!! :D
    Enjoy lieverd !

    Kuss

  • 01 Maart 2009 - 08:23

    Roanne:

    Hai lieverd,

    Wat een heerlijke kleur heb je! Ik ben net terug van een weekje wintersport met de familie. Heerlijk geweest maar helaas niet zo'n bruine kop als dat jij hebt. Mis je wel en dinsdag veiling zonder jou gaat pijnlijk worden. Meisje geniet ervan hou ons op de hoogte en we bellen snel weer.

    x

  • 02 Maart 2009 - 10:54

    Crissi:

    Lieve Es!

    Wat een avonturen! En wat een superchille foto's! Inmiddels ben je op je nieuwe bestemming aangekomen toch? Hoe bevalt het daaro? En hoe gaat het met de verkoop van je car?
    Echt leuk om alle verhaaltjes te volgen!
    Have fun! Koesj!

  • 04 Maart 2009 - 08:03

    Ans En Cees Van Spra:

    Hoi Esther, heb je eindelijk gevonden op de site,sprak je vader met carnaval (wat overigens weer heel gezellig was, veul bier en schrobbelèr).
    Heb je verslag gelezen en heb het idee dat je het enorm naar je zin hebt, prachtige foto's en al een hoop gedaan in zo'n korte tijd, jammer van je reismaatje maar je zult ongetwijfeld snel weer nieuwe contacten maken, dat is voor jou niet zo moeilijk.
    We blijven je volgen en geniet van alles wat je meemaakt,veel groeten van ons allemaal!!

  • 05 Maart 2009 - 14:42

    Carolien:

    heey esther
    leuk hoor je site ik hoop dat je het lukt om h et vol tehouden ik weet dat je h et Kan

    Caro

  • 05 Maart 2009 - 14:44

    Carolien Van Sprang:

    heey es super hoor dat je het doet dit ik weet Dat je Het Kan Hockey Maatje je Kan dat Weet ik Van je tototot

    Je Hockey Maatje
    Carolien

  • 19 Maart 2009 - 13:49

    Joep:

    Hoi Esther,

    Geniet er nog eventjes van hoor! En je mist hier niets, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor!

    Groetjes,

    Joep en Sanne

  • 29 Maart 2009 - 11:31

    Carolien :

    Heey Leverd

    ik vind het leuk om je zo de kunnen volegen dat deed ik toen ook Bij Me Broer Christian toen hij in australie zat en nu doe ik het BijMe beste Vriendin leuk hoor hoplijk zie ik jew eer in nederland als je terug komt Eshter hou Vol Je kan het
    Carolien

  • 31 Maart 2009 - 07:54

    Marielle:

    He Esther!!

    klinkt gaaf hoor!! en mooie foto's!! ik zal eens kijken of er nog meer verhalen op staan!

    liefs Marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Esther en Bart op reis

Onze eerste verre reis samen :)

Recente Reisverslagen:

09 April 2014

Brissie

28 Maart 2014

Kool as ever!

14 Maart 2014

Sweeeeet!

03 Maart 2014

We are hitting the road!

19 Februari 2014

We zijn aan het aftellen...!
Kiwi land

Kiwis

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 11918

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 07 April 2013

Esther en Bart op reis

Landen bezocht: