Hey Mates :) ! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Kiwi land - WaarBenJij.nu Hey Mates :) ! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Kiwi land - WaarBenJij.nu

Hey Mates :) !

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kiwi land

09 December 2008 | Nederland, Tilburg

Hallo allemaal,

Allereerst: How are you today?

Hier in Nieuw Zeeland alles fine! Na een lange vlucht vorige week donderdag aangekomen in Christchurch waar we twee dagen hebben rondgehangen bij een Backpackers 'Carmarket' om te wachten totdat onze slee voorgereden zou worden. Vanwege het hoogseizoen waren de prijzen helaas iets hoger dan verwacht.
Uiteindelijk op zondag onze (goedkope) slee gekocht van een Belgisch koppel; een Mitsubishi Lancer. Leuk kleurtje en rijd lekker!
Van Christchurch zijn we doorgereden naar Akaroa, een heel rustig plaatsje in een erg mooie baai. Het uitzicht is amazing hier!
Morgen rijden we door naar Methven, waar het ook prachtig moet zijn!

Zoals jullie kunnen lezen gaat het prima met me, en ik denk wel dat ik hier een aantal maanden met plezier kan vertoeven.
Met Merel gaat het helaas minder goed, ze heeft veel heimwee naar thuis en had hele andere verwachtingen van deze reis.
Ik hoopte dat het na een weekje beter zou gaan en ze haar besluit zou herzien, maar helaas, tegen zo'n heimwee is niets in te brengen...
Vandaar dat ze -tot mijn grote spijt- bezig is om haar ticket om te boeken om met kerst naar huis te gaan.
Ik vind het heel rot om mijn reismate vaarwel te moeten gaan zeggen. En uiteraard is het voor nu een enge gedachte om alleen verder te moeten reizen.... Maar "alles komt goed", daar heb ik het volste vertrouwen in!

Voor nu maken we er in ieder geval een mooie tijd van en daarna zien we weer verder.

Heel veel groetjes uit het geweldige Nieuw Zeeland!

• 09 December 2008 - 02:42

Row:

Maak er een geweldige reis van Chick, komt allemaal echt wel goed hoor! Ben jaloers op je 'tripjesmaakster'

Liefs Row

• 09 December 2008 - 02:45

Row:

Houd ons op de hoogte van alle ins-and outs daar!!
    Ik ben ZO benieuwd naar je verhalen en de mannen daar :D
    Nu volg ik je vanuit Amerika maar straks weer uit NL hoor!

Kus Row

• 09 December 2008 - 06:17

Carla:

Hey Esther,

Wat jammer dat Merel zo'n heimwee heeft. Geef ze maar een dikke knuffel van mij. En jij...top dat je alleen verder gaat. Succes en geniet van je reis.
    We horen nog van je.

Liefs, Carla en de rest van het O.O. en Wapen team

• 09 December 2008 - 06:39

Meret:

Hey Esther,

Wat rot dat Merel zo'n heimwee heeft!
    Maar super dat je er zelf nu gewoon een top trip van gaat maken! Ik heb niks gelogen over NZ. Het is echt een van de mooiste landen in de wereld.
    Heeel veel plezier

x

• 09 December 2008 - 07:22

Judith:

Hee Es,

You go girl! Rot van de heimwee van Merel, maar goed van je dat je gewoon doorgaat. Nu beetje eng, maar straks ben je alleen maar nog blijer met jezelf om deze dappere actie! Geniet van het fantastische NZ..

Judith

• 09 December 2008 - 07:39

Peul:

Nog niet eens goed en wel aan de reis kunnen beginnen, en nu al zo'n kanjer! :-D

Ben je trots op je, oldie!

dikke kus

• 09 December 2008 - 08:00

Maria:

Ha esther

Bedankt voor je mail, n aardig begin gemaakt begrijp ik maarrr wat jammerrrr dat Merel haar reis al gaat onderbreken. Ja heimwee kan n nare ziekte zijn. Het komt zeker goed met jou daar heb ik alle vertrouwen in. Je ontmoet zeker weer nieuwe reismaatjes. Geniet nu nog maar even van je week met Merel of moet ze langer wachten op de terugvlucht? En daarna maar weer verder kijken.
    Dikke kus van Maria

• 09 December 2008 - 08:11

Jolanda:

He Essie,

Goed te horen dat je het zo naar je zin hebt! Echt jammer dat Merel terg gaat. Maar ik weet zeker dat jij het in je eentje super gaat hebben.

Geniet ervan!

Jolanda X

• 09 December 2008 - 08:35

Sabine En Miloutje:

Haayy Esje,

Super goed van je dat je doorgaat, dapper hoor en ik denk dat je uiteindelijk heel blij zult zijn, want volgens mij ga je een fantastische tijd tegemoet daar!! Zou ik ook wel willen hoor:-)
    Hier gaat alles zijn gangetje, is lang niet zo mooi en spannend als bij jou!!Geniet ervan en tot krabbels!

Kus Sabine en Miloutje

• 09 December 2008 - 08:57

Marieke:

Wat vervelend voor Merel die heimwee, jammer dat ze daar niks tegen kunnen bedenken! Maar wat ontzettend dapper dat jij doorgaat! Kanjer!!!
    Heel veel succes de komende dagen en sterkte voor Merel!

Heel veel liefs en een dikke knuffel, Marieke

• 09 December 2008 - 09:16

Barbara:

Wat vervelend dat je er strakjes alleen voor staat! Wel goed dat je al een wagen hebt en nu ten volle van het landschap kan gaan genieten! Maak d'r wat van en misschien kun je op een later tijdstip nog aanhaken bij een andere reisgenoot. Ik vind je superdapper!
    Veel liefs, Barbara

• 09 December 2008 - 09:32

Mart:

Estherrrrrr Kanjer!
    Ja, zo doen wij dat!
    Geniet lekker van dit komende weekje met Merel in dat prachtige land.
    Ik schrijf je nog even meer op je mail.
    Dikke kus!

• 09 December 2008 - 09:33

Jeroen:

Ha zusje,

Ondanks een wat minder leuk begin gaat het gewoon een top reis worden!! Jammer dat het Merel zo tegenvalt, maar aan heimwee is niets te doen... Hopelijk blijft dit de enige tegenslag voor de komende maanden en gaat het echte genieten nu helemaal beginnen!!! Eng zal het vast even zijn, maar heb er alle vertrouwen in dat je daar snel overheen komt! toi toi

• 09 December 2008 - 09:51

Arts&Suus:

Hey Esther,

Jammervan je reisgenoot, maar goed dat jij doorgaat. Lekker cruisen in je lancer(wel ff foto van maken van het karretje he)en zien wat je wilde gaan zien!!
    Hou ons op de hoogte!!
    Groetjes

• 09 December 2008 - 10:00

Leinn:

he es.. wat vervelend van je reisgenootje.. maar geen zorgen voor jouw trip, die wordt super! En je bent naar de verhalen die ik ken nooit alleen daar.. Jij kunt dat! Veel succes en pleizer. xx

• 09 December 2008 - 10:17

Fabienne:

Hello there girl,

Wat een verhalen! Ongelofelijk wat jij allemaal meemaakt daar joh! Geniet er nog van en goed dat je niet bij de pakken neer gaat zetten als je reismate zou wegvallen. Gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt, dit maak je niet al te vaak mee dat je in Nieuw Zeeland kunt rondtouren!

Xx, Fabienne

• 09 December 2008 - 10:34

Mieke:

Ha Esther!

Tof dat je tot zover een fijne reis hebt; erg vervelend voor Merel dat het zo moet gaan. Hopenlijk krijgt ze er geen spijt van. Jij gaat er zeker van genieten, daar heb ik alle vertrouwen in! Je weet toch dat Pauline ook alleen is vertrokken, een aantal jaren geleden? En je weet ook wat er van geworden is!
    Dusssss.....gewoon doorgaan. Toi toi toi de verrassingen zijn de wereld nog niet uit.
    Liefs van de familia uit Cuijk.

• 09 December 2008 - 11:46

Sindy:

Heej Esther,
    Fijn om te horen dat het goed met jou gaat,minder voor Merel.
    Maar ook fijn voor haar dat ze met jou is,weet zeker dat jij goed voor haar zorgt.
    Hoop dat ze de laatste tijd nog kan genieten,wetende dat ze naar huis kan.
    Zorg dat jij een fijn vervolg krijgt van je grote reis en goed oppassen,we blijven je volgen.
    Kus Sindy

• 09 December 2008 - 12:30

Desiree:

Soms zit het mee, en soms zit het tegen.. Nu zit het je even tegen maar net zoals alle andere die hier al een reactie hebben gepost heb ik ook het volste vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen met jou ! Je bent een topper en dat zal je blijvenn ook :)

Geniett !

xxx

• 09 December 2008 - 13:50

Marianne En Kees:

hoi Esther
    ook langs deze weg steken we je een hart onder de riem !! wij weten zeker dat je doorzet;ook in die situatie; geniet en profiteer van het leven bij onze "tegenvoeters";
    onwijs veel plezier en geluk !! toi, toi, toi

• 09 December 2008 - 17:49

Maartje En Thomas:

Ha esther,
    We gaan je volgen hoor :-)!!!
    En veel fotos maken want die willen we wel zien!
    Tot je volgende avontuur!
    Liefs Thomas & Maartje

• 09 December 2008 - 17:49

Maartje En Thomas:

Ha esther,
    We gaan je volgen hoor :-)!!!
    En veel fotos maken want die willen we wel zien!
    Tot je volgende avontuur!
    Liefs Thomas & Maartje

• 09 December 2008 - 19:48

Teske:

He Es,

Ben wel benieuwt naar je slee, (fototjuh ??)
    Heel veel plezier en jou kende leer je zo weer nieuwe mensen kennen. Komt helemaal goed met jou!!

Ik hoop snel weer wat van je te horen.

Hele dikke X

Teske (en René)

• 09 December 2008 - 20:17

Femke:

hee meid,
    wat een avontuur al zo!maar het komt allemaal goed! je kunt het! en je ziet het, iedereen is nu al trots op je, zo ook ik! je moet je er even overheen zetten als je strakjes alleen bent, maar dat komt helemaal goed, nu ben je echt vrij als een vogeltje!! zet em op meid!! maak er een leuke trip van!!

• 09 December 2008 - 20:35

XANDER:

Hoi Esther,

Whouwie, nu is het echt begonnen, hartstikke tof. Ik weet zeker dat je er een geweldige tijd van gaat maken. Natuurlijk is het jammer dat je een met z'n tweetjes geplande reis alleen voort moet zetten maar zo'n meid als jij heeft zo nieuwe vrienden/-innen. Maak er een tijd van om nooit te vergeten en geniet van iedere minuut. Ook ik blijf graag op de hoogte van je avonturen!!!

Groet,

XANDER

• 10 December 2008 - 08:11

Cris:

Hai chick!!

Ik sluit me aan bij alle reacties: Het gaat helemaal goed komen en jij gaat vooral genieten van een fantastische reis, ondanks dat je alleen verder gaat! Super stoer :) Succes en vooral heel veel plezier! En blijf vooral verhalen posten ;)
    Kus!

• 10 December 2008 - 10:59

Kas:

Ha die Es,
    Alle complimenten voor je dapperheid en alle gelukswensen zijn al voorbij gekomen. Ik Kan niet anders dan me hierbij aansluiten. Ben benieuwd naar de kiekjes!

X Kas

• 10 December 2008 - 12:40

Joep En Sanne:

Hey Esther,

Hier even vanuit het zonnige Thailand een hart onder de riem voor jou! Ik weet zeker dat je het gaat redden daar in je eentje! Nieuw Zeeland en Australie zijn ook harstikke goed te doen als je alleen reist. Geniet er de komende weken van en we blijven je volgen!

Joep en Sanne

• 10 December 2008 - 13:31

Jan En Yvonne:

Lieve Esther!
    Zoals Kas al schreef zijn alle complimenten al voorbijgekomen...
    Bedenk op een mindere dag dit: geen dag zo klote of hij gaat wel weer voorbij!
    Nieuw ronde, nieuwe kansen ...
    Je kunt het, daar zijn wij allebei van overtuigd!
    Hele dikke kus van Jan en Yvonne (en kom maar snel met foto's)

• 10 December 2008 - 15:48

Birte:

hee lieve lieverik. Vond het super om je even te spreken...bel volgende week wieder!

De rest heeft het ook al gezegd maar ik heb echt alle vertrouwen in jou. Het zou niet makkelijk zijn ih begin maar jij slaat je daar kei hard doorheen en jij gaat een geweldige, jaloersmakende ervaring hebben!

Ben trots op je!
    dikke kus
    Birte

• 10 December 2008 - 19:49

José:

Ha die Esther,

Eindelijk is het dan echt begonnen! Lekker met het woagentje door NZ karren. Wat klote voor Merel dat ze niet van de heimwee af komt zeg. Ik hoop dat je het er in ieder geval niet minder leuk om gaat hebben. Geniet van deze ervaring enneh, pas wel een beetje op in je eentje he.

• 11 December 2008 - 08:32

Roanne:

Liefje, ik mis je nu al! Kop op, jij kunt het. Geniet ben voorzichtig en even de schouders eronder dan zul je vanzelf zien dat je deze reis ook in je eentje optimaal kunt maken.
    Hou ons op de hoogte!

x

• 11 December 2008 - 11:13

Jente En Jona:

Essiepessie!

Avonturierster!

Alles komt ZEKERS TE WETEN goed!

Avontuur wordt alleen maar groter. Alleen maak je nog meer mee dan met zijn twee en trouwens JIJ bent nooit alleen. Zoveel backpackers daaro.

Jona zegt: AAawoo EEuh (ondertiteling = supercool ES)

Dikke zoenen

• 12 December 2008 - 12:56

Es Zelf:

Super bedankt voor alle lieve berichies. Doet me erg goed!

Vandaag zo'n cool kerstcadeau gekregen: Miriam komt hier naartoe om kerst en oud en nieuw te vieren...whoehoe!!!

Vanavond ook pinguins gespot: super lachen. Ze komen met een hele groep aandobberen, worden dan aan wal gesmakt door de golven en waggelen vervolgens verder het land op. Fantastisch! Ik kan uren naar de beesten kijken :)

Het uploaden van de foto's duurde ff, maar dan heb je ook wat ;)

Liefs uit NZ!

• 12 December 2008 - 17:51

Jeroen:

Wat foto's betreft iig alvast een heel goed begin!!!

• 12 December 2008 - 21:27

Els:

Fantastische foto's!!! Dit is voor ons ook genieten! Liefs

• 13 December 2008 - 12:30

Mart:

Estherrrrrrr!
    Dank voor de foto's: je bent er dus ECHT! (hahaaaaa) Dat voelt meteen anders met deze hele mooie beelden.
    Wat een super mooie oplossing voor Kerst!
    Als de ene deur zich sluit, gaat een andere weer open. Veel plezier!!
    (gaaf kleurtje, die auto!)
    Tot gauw weer.

• 13 December 2008 - 19:54

Yvonne:

AAAAAHHHHH Pinguins!!!
    hebbie daar toevallig ook foto's van?
    Lijkt me echt een supergezicht, zo'n kluit van die beessies ....

• 13 December 2008 - 20:06

Es:

We mochten helaas geen foto's maken :(

Maar hoop dat dat er nog wel van komt :)

• 14 December 2008 - 14:35

Jacques En Jacquelin:

Mooie foto's en een leuke auto. Prachtige panoram's. We vertrouwen erop dat je het wel gaat redden. Fijn dat je vriendin Miriam kerst en nieuwjaar met je komt vieren. Liefs en geniet verder.

• 15 December 2008 - 18:07

Loraine:

VETTE SHIT OUWE!!!!

Leuke foto's, goed dat je doorgaat!

XXLoraine

• 19 December 2008 - 14:07

Xander:

Hoi Hoi, heb ff je foto's bekeken. Chiq de friemel! Erg leuk en ze geven een goed beeld van hoe en vooral waar je verblijft.
    Ge mot alleen wel ekkes je Lokasie vernaderen. je zit toch niet meer in Chillburg...

Have Fun!